معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۶۸ درصدی بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید از امشب (۱۰ آذر) وارد کرمانشاه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند  با اشاره به وضعیت بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، اظهار کرد: در این مدت 59 میلی‌متر بارش در سطح استان داشتیم که نسبت به سال قبل (185 میلی‌متر) 68 درصد و نسبت به بلندمدت (91.5 میلی‌متر) 36 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز 76 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به بلندمدت شش درصد و نسبت به سال قبل حدود 62 درصد کاهش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش ثبت شده در استان در سال زراعی جاری را نیز مربوط به ماهیدشت با 121 میلی‌متر اعلام کرد.

زورآوند با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود بارش‌های پاییزی کرمانشاه در حد نرمال باشد، خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفته شده پیش‌بینی‌های بلندمدت تا حدود 60 درصد دقت دارد و اکنون شاهد آن هستیم که بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وی ابراز امیدواری کرد در زمان باقی مانده از فصل بارندگی بخشی از این کاهش بارش جبران شود و ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های آذر، دی و بهمن نیز کمتر از نرمال خواهد بود.

به گفته این مسئول، چند سامانه بارشی پیش رو داریم که امید است بخشی از کاهش بارندگی را جبران کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان از اواخر وقت امروز (10 آذر) خبر داد و عنوان کرد: بارش‌های ناشی از این سیستم تا پایان روز دوشنبه و اوایل سه‌شنبه ادامه دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد بارش‌های این سیستم برای تمام استان خصوصا منطقه اورامانات مطلوب باشد.


 
 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار